Diensten voor bedrijven

Wat en hoe strategie en marketing?

Voortdurend doen zich nieuwe ontwikkelingen voor in de diverse markten. Regelmatig zien wij in verschillende branches ontwikkelingen en mogelijkheden waar niet of nauwelijks gebruik van wordt gemaakt.

Graag informeren en adviseren we u nader over de zaken die daarbij belangrijk zijn. Desgewenst bieden we u hierbij daadwerkelijke ondersteuning of assistentie op het gebied van Interim-Management of als Professional.

Wat en hoe ketenlogistiek (supply chain management)?

Vaak wordt de vraag gesteld wat supply chain management nu precies is en hoe dit in specifieke situaties kan worden bereikt. Die vragen beantwoorden we graag persoonlijk, omdat elk bedrijf/organisatie en elke situatie anders is. Uit ervaring weten we dat daarvoor een aantal KSF’s bestaan, waarover we graag meer vertellen.

Optimalisatie mogelijkheden

Wellicht kunnen doorlooptijden, effectiviteit of overige efficiency worden verbeterd. Het kan ook heel zinvol zijn om uw imago eens te laten onderzoeken en mystery-shopping kan evenzeer een eyeopener zijn.

Onze dienstverlening is mogelijk op projectbasis, op interimbasis, of op freelancebasis.

Enkele voorbeelden:

  • Samen met u uw missie en strategie (nader) bepalen.
  • Aanpassing van uw organisatie aan de groei (in structuur en cultuur).
  • Positionering en profilering van uw bedrijf zodat klanten weten wat men van u kan verwachten. En zodat u zich duidelijk kunt onderscheiden van uw collega’s.
  • Marktonderzoek, mystery-shopping, face-to-face interviews (inclusief interviewtraining): het onderzoeken van marktmogelijkheden, klantenwensen, hoe men over u denkt en hoe uw organisatie presteert.
  • E-marketing en websites: goed gebruik maken van de digitale mogelijkheden in combinatie met traditionele (multichannel).
  • Branding: het bouwen en verder ontwikkelen van uw merk met gebruikmaking van de digitale media in combinatie met traditionele en/of door gebruikmaking van de merkopstellingstechniek.
  • Planning: Ondernemingsplan, Marketingplan, Communicatieplan, Projectplan – tevens begeleiding van afstudeerders.
  • Externe en interne communicatie, zoals:
    • Persberichten en PR.
    • Schrijven van doelgroep gerichte mails/brieven.
    • Organisatie van activiteiten en evenementen.
  • Advies en support op organisatorisch en bedrijfskundig/administratief gebied.
  • Strategische (productie) planning/Sales & OP-planning.
  • Inkoop/verwerving – sourcing, vendor rating & relations.
  • Informatie, onderzoek, adviezen en/of support op het gebied van Internationale handel.
  • Sourcing – Co√∂rdinatie – Proces- en voorraadanalyses.
  • Effectiviteit- en efficiency analyses, bijvoorbeeld:
    • Analyse doorlooptijden.
    • Bepalen, meten en analyse van kpi’s.
    • Pareto-analyses.
  • Projectmanagement en organisatieveranderingen (niet alleen qua structuur, maar ook de cultuur is daarbij van belang).